Vart man vänder sig i olika frågor

Ring vaktmästarna på Nabo  på telefon 010-288 00 26 om något fel behöver åtgärdas. Du kan även skicka epost till: felanmalan@nabo.se. Det kan bland annat röra sig om problem med vatten- eller avloppssystemet, fel i ventilationssystemet eller problem med varmvattenberedaren. Hit vänder du dig även om du behöver bli av med uttjänta vitvaror.

Vill du låna kvarterslokalen, kvittera ut nya filter till köksfläkt och värmeväxlare eller låna något av de redskap föreningen förfogar över (stege, kärra, högtryckstvätt etc) så görs detta även genom att kontakta vaktmästarna.

Kom till expeditionen om du vill framföra synpunkter på vår boendemiljö. Det gäller problem såväl som förslag till förbättringar. Styrelsen har möte den 2’a onsdagen var månad mellan kl 18:15 till ca 20:00.

Vänd dig direkt till någon i styrelsen om du behöver rådgöra om något i största allmänhet eller om en akut skada uppstår under tid då Nabo inte är tillgänglig.

Ring Örestads Bevakning (telefon 040-93 12 70) vid akuta skador som inträffar under tid då Nabo inte kan nås och ingen i styrelsen går att få tag på. Obs endast i akuta lägen! Bedömning sker då om åtgärder kan vänta till ordinarie arbetstid eller måste sättas in omgående.

Du kan också lämna en skrivelse i expeditionens brevlåda om du vill ansöka om något. Exempel kan vara att du vill göra större ingrepp i lägenheten eller att du vill låta installera en parabolantenn. Det är mycket viktigt att först ha ett godkännande från styrelsen och mycket enklare på alla sätt än att försöka få saken reglerad i efterhand.

Ring maila eller kontakta Nabo om du har frågor i samband med försäljning av lägenheten eller pantförskrivningar eller om du undrar något om räkningen på månadsavgiften.

Rulla till toppen